Stress

Ibland käns det som att livet går ut på att bara sterssa och att man måste uppnå mål helatiden. Pengar räcker inte till mm.
Just nu känner jag en stress om att jag måste få igång mitt liv! Komma in på skolan jag vill gå på, så min karriär startar, börja bygga upp en stadig ekonomi, få igång barnverkstan osv. Just nu händer inget av dem. Jag kanske inte kommer in på skolan denna gången heller. Och det skapar en sådan ångest i mig så ibland vill jag bara skära i mina handleder och dö.
Jag kan inte stanna upp och njuta av tiden nu, jag vet inte hur man gör. Jag ser bara sådant jag vill ska hända, framtiden. Jag önskar jag visste hur man njuter av dagen, fånga dagen. Eller vad hette det......?


101105

Idag har jag faktiskt tagit ett steg närmre att få bort min ångest! Började min dag hos kuratorn och hon gick igenom den kognetiva triangeln. Jag visste precis vad hon pratade om eftersom jag ska ha prov på det på onsdag. Men det hon sa stämmer ju in på mig. Hon tycker jag är stark som tusan som inte ger upp och låter mina äckliga tankar och röster ta över. Jag vill inte att de ska ta över! Jag vill kunna äta ute utan att må dåligt och tror att alla tittar på mig. Varberg är en sådan äcklig stad! Man måste vara på ett sätt för att bli accepterad, är man inte inte bland de "fina" så är man inget i deras ögon. Hemskt, jag vet.



Efter det så träfade jag mina härliga vänner från skolan och tog en lunch och fika. Vi skulle pluggat också men allt härligt skitsnack tog över. Så himmla härligt! Äntligen har jag hittat vänner som är på samma nivå som mig, som förstår mig utan att tycka att jag är konstig! Kan inte beskriva känslan, men min magkänsla är bra. Och det har vi ju lärt oss av att man ska lyssna på den. Så jag hoppas våran vänskap ska hålla även efter skolan slutat!

Nu hemma ska jag skapa fredagsmys! Tända massa ljus och maten ska in i ugnen. Måste plugga lite med. Gahh, jag blir galen på detta plugg!

Jag vill ha tips på motevation hur ni hittar pluggkänslan! Och hur ni får energi till att sitta där!



KÄRLEKSBILD

En av bilderna vi tog.


♥KÄRLEK♥

Dagens val

Idag slänge jag på detta när jag kom hem från tandläkaren. Hade jeans när jag var hemmifrån, men ville ha något mer bekvämare på senre!


Shopping i Göteborg/Veckans kap!

Denna snygga loeplånbok hittade jag i storstaden. Stället hette Blon bling.


159 :- perfekt för studenter!

Höstlov del 1

Nu har halva höstlovet gått. Tänk att jag som 22 åring skulle få ha höstlov igen! Helt galet! Dock har jag en hel hög att plugga, vilket jag borde ta tag i nu om jag ska hinna klart allt.

Helgen började jag med att svimma i duschen.... Inte kul alls. Sen när jag kom tillbaka så kräktes jag, för jag var så yr. Sen skulle jag in till stan, fast min dumma ångset höll på att ta livet av mig. Fullt på varenda fik! Så det fick bli en barnpizza på en tom pizzeria. Ångesten var för hög för att jag skulle kunna äta bland folk. Jag önskar att den kunde försvinnna!

I måndags så var det en liten lyx dag för mig och K. Vi åkte till Göteborg och blev fotograferade av "The studio". Kunde varit bättre bemötande och tagit in mig som person mer. Det var mer, hej vänta i vårat väntingrum i 1 timme, in i sminket snabbt, vänta i 30 min, fotas av en fotograf som tog illa vid sig när man sa att just den posen var jag inte så bekväm i, vänta 30 min, in och släng halvbra blider på oss för dyra pengar. Men det blev några fina kort iaf.
Jag hade inte betalat 800 kr för den dagen. Nu batelade vi bara för fotagrafierna.

Är cityfolk mer dryga??


Igår jobbade jag i några timmar. Läste tidningen som vanligt i 2 timmar. Regn hela dagen vilket betyder LUGNT på jobbet. Jag han läsa lite i min engelska bok tom!

Resten av höstlovet ska de pluggas! Jag måste få in självdisciplinen ordentligt!
INSPERATION: Isabella

This is me



RSS 2.0